Hoofddoelstelling 1. We gaan met cultuur, erfgoed en sport een kwalitatieve impuls geven gericht op een meer herkenbaar Apeldoorns profiel
Doelstellingen, prestaties en nieuwe ontwikkelingen
Doelstelling | 1.2 Sportactiviteiten | ||
Een fitte, gezonde bevolking die voldoende sport en beweegt. Ondersteunen verenigingen bij het mogelijk maken van sportactiviteiten. |
Prestatie
1.2.1 Bewegingsonderwijs | |
Samen met het onderwijs vormen ontwikkelen die leiden tot meer bewegen van de jeugd tijdens het reguliere onderwijs. | |
Toelichting | |
Met schoolbesturen wordt verkend hoe met beschikbare middelen een kwaliteitsimpuls kan worden gegeven aan het bewegingsonderwijs. Inzet is het verbeteren van de motoriek bij de jeugd. Gelukkig kiezen steeds meer basisscholen voor het inzetten van een vakdocent voor het bewegingsonderwijs. Naar verwachting geldt dit in september 2019 voor 42% van de basisscholen. | |
Bijsturingsmaatregelen | |
Naast beter bewegingsonderwijs wordt aangestuurd op méér bewegen tijdens de schooldag, dus ook buiten de gymlessen. Een voorbeeld is de ‘Daily Mile’ op de Emma school. Ook binnen het JOGG-programma is dit een thema. | |
1.2.2 Gewortelde Apeldoonse breedtesport evenementen | |
Ondersteunen van betekenisvolle breedtesportevenementen die openstaan voor alle Apeldoorners. | |
Toelichting | |
De subsidieregeling waarin deze vorm van ondersteuning wordt geregeld is nog niet vastgesteld, maar wordt nog wel dit jaar opgesteld. Op dit moment worden de organisatoren van enkele breedtesportevenementen geholpen met een waarderingssubsidie. | |
Bijsturingsmaatregelen | |
Op dit moment worden de organisatoren van enkele breedtesportevenementen geholpen met een waarderingssubsidie. |