Hoofddoelstelling 1. Bereikbare, leefbare stad en omgeving, waar doorstroming voor fiets, auto en openbaar vervoer voorop staat (slim, duurzaam, innovatief)
Doelstellingen, prestaties en nieuwe ontwikkelingen
Doelstelling | 1.2 Optimale doorstroming met fiets, auto en openbaar vervoer, waarbij zorgvuldig ruimtegebruik uitgangspunt is (Efficiënter) | ||
Efficiënte netwerken zijn van belang om alle verplaatsingen op te vangen. Hierbij gaat het om netwerken voor fietsen, auto’s en openbaar vervoer, overstappunten en parkeervoorzieningen. |
Prestatie
1.2.1 Laan van Zevenhuizen | |
We vergroten de capaciteit van de Laan van Zevenhuizen ter hoogte van de kruising met de Sluisoordlaan (in 2019 in samenhang met aanpassing openbare ruimte rond winkelcentrum Anklaar) en het resterende gedeelte ter hoogte van de Saloméstraat (2020/2021). | |
Toelichting | |
Het streven is erop gericht om eind dit jaar het bestemmingsplan voor de verdubbeling van de Laan van Zevenhuizen ter hoogte van de Sluisoordlaan te kunnen vaststellen, waarna realisatie in 2020 kan plaatsvinden. De uitbreiding van de weg gaat ten koste van de Groene Mal waardoor (financiële) compensatie nodig is. Dit heeft consequenties voor de totale kosten in relatie tot het beschikbare budget. | |
Bijsturingsmaatregelen | |
Bijsturing in de tijdsplanning is niet mogelijk vanwege de bestemmingsplan procedure. |